Langtidstest: Renault Scenic E-Tech – Introduktion
En af årets mest interessante elbiler er Renault Scenic E-Tech. Nu har vi fået den til test i nogle måneder for at finde ud af, om den er et godt køb.
Af: Esben Skrumsager / d. 19. november 2017
Polo GTI er tilbage. Efter nogle års fravær fra det danske modelprogram, kan du nu igen få en Polo med GTI-mærke i kølergrillen og på bagklappen.
En 200-hestes TSI-turbomotor er omdrejningspunktet for de friske præstationer, mens sportsundervogn og XDS-differentiale skal sikre vejgreb og dynamik.
Visuelt er Polo GTI klædt sportsligt på med blandt andet 17”-letmetalfælge, den karakteristiske røde linje i kølergrillen, tagspoiler, de ternede sportssæder og det tykke læderbeklædte sportsrat.
Det er en fornem pakke, men det bedste af det hele er, at du ikke behøver bortadoptere ungerne for at få plads i husholdningsbudgettet til lidt morskab.
Du kan nemlig blive kørende i en Polo 2,0 TSI GTI DSG for en månedlig ydelse på 3.499 kr. og 15.000 kr. i førstegangsydelse med op til 15.000 km om året. Og så er der med lidt god vilje også plads til ungerne på bagsædet. Vil du hellere eje, lyder prisen på rundt regnet 275.000 kroner for Polo GTI.
Hvis det ikke er de sportslige køreegenskaber, der spiller den største rolle i forhold til valg af bil til familien, kan I naturligvis slippe langt billigere ved at snuppe indstigningsmodellen.
Polo er i det laveste udstyrstrin – Trendline – født med udstyr som LED-kørelys, fartpilot, infotainmentanlæg med 8” touchskærm i glas og Bluetooth-interface til mobiltelefonen. En Polo Trendline med DK pakke (aircondition, forsæder med varme og multifunktonslæderrat), metallak og 95 hk 1,0 TSI-turbomotor kan privatleases for en månedlig ydelse på 2.399 kr. og en førstegangsbetaling på 15.000 kr. ved en leasingaftale, der løber over 36 måneder og med op til 15.000 km kørsel om året.
For en månedlig ydelse på 2.449 kr. kan du vælge Polo i Comfortline-versionen, der har udstyr som el-sidespejle med varme, læderbeklædt multifunktionsrat og en DK-pakke med klimaanlæg, tonede ruder bag (65% lysabsorberende), regnsensor og automatisk nedblændeligt bakspejl.
Ønsker du både mere motorkraft og mere udstyr, kan du for en månedlige ydelse på 2.599 kr. og en førstegangsbetaling på 15.000 km sætte dig bag rattet af en Polo 1,0 TSI med 115 hk og Highline-udstyr. Den har blandt andet parkeringssensorer for og bag, tågeforlygter med statisk kurvelys, 15” Salou letmetalfælge samt en DK-pakke.
Kørekomforten kan få et ekstra nøk op, hvis du vælger Polo med DSG-gear for beskeden merpris på 200 kr. i den månedlige ydelse.
En af årets mest interessante elbiler er Renault Scenic E-Tech. Nu har vi fået den til test i nogle måneder for at finde ud af, om den er et godt køb.
Hyundai Ioniq 9 er både stor i størrelsen og stor på rækkevidde. Den nye syvsæders elbil fra Hyundai er over fem meter lang og har en rækkevidde op til 620 kilometer.
En god gammeldags shitstorm har ramt det britiske bilmærke Jaguar, der i en moderne og nærmest woke genfødsel af brandet har fået det forenede internet på nakken.
BMW har brug for en ny iX3 her og nu, men produktionen af den nye elektriske SUV starter først i slutningen af 2025 på fabrikken i Ungarn – og den eksisterende iX3 udgår nu af produktion i Kina.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.