Langtidstest: Xpeng G9 har fuldstændig styr på campingvognen
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Ford har løftet sløret for den nyeste fortolkning af ikonet Ford Mustang – en skarpskåren performance-bil, som både byder på kildrende køredynamik og masser af teknologi.
Siden den første Mustang så dagens lys i 1964, er der solgt mere end ni millioner eksemplarer af det amerikanske ikon. Den er kåret til verdens mest eftertragtede bil på Facebook og har været med i en lang række film, tv-serier og videospil. Det er den første Mustang, Ford distribuerer og servicerer i Europa – efter næsten 50 års produktion i USA.
Stilen er umiskendelig Mustang – både i den åbne cabriolet-version og i versionen med hardtop. Lang front, kort hæk, bred og rå – helt som bil-entusiaster i hele Europa forventer af en Mustang.
Haj-snuden og de tredimensionelle lag-på-lag baglygter fuldender arven fra 1964.
Convertible-versionen byder på et flerlags-foldetag i stof, som er udviklet til både at give maksimal isolering og lav støj. Instrumenterne i den cockpit-inspirerede kabine er store og centralt placeret for føreren. Den forøgede bredde giver god plads til fører og passager, mens bagagerummet har plads til to golftasker.
Den nye Mustang kommer også med et helt nyt affjedringssystem. En særlig frontramme fordeler vægten bedre på forhjulene, hvilket giver nemmere og mere præcis styring. Bagtil er kraftige MacPherson-støddæmpere garant for, at der ikke opstår slinger i valsen, når de overdimensionerede performance-bremser skal bringe de 19 tommer brede fælge fra høj fart til fuld stop. Geometri, fjedre og dæmpere er i højere grad end tidligere udviklet til europæiske bilister, som forventer, at kørekomforten er høj uanset hastighed og vejens beskaffenhed.
Den nye Mustang byder på en perlerække af teknologier, som både hjælper føreren til større overblik og bedre kontrol. Føreren kan umiddelbart indstille styring, motor-respons, gearskifte og ESP til den form for kørsel, vejen indbyder til – fra sport på en kurvet landevej til højhastigheds-cruise på en tysk autobahn. Fords avancerede stabilitetskontrol er blevet fintunet for at sikre en dynamisk køreoplevelse. I Mustang GT med manuel gearkasse sørger en særlig launch-control for, at man kommer glidende af sted – hver gang!
Er du spændt på den nye Mustang?
Følg os på Facebook og Google+, og se flere nyheder og debatter.
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Målet med denne Ugens fund var simpel: At bygge verdens hurtigste firedørs sedan. Det lykkedes, og nu kan den blive din!
Seat Leon kører stadig parløb med Cupra Leon, men faceliftet af Cupra-modellen gør det trods alt muligt at se forskel. Leon er nu også opdateret med nye motorer og nyt infotainment, men uden designændringer.
En langsom start er forvandlet til et bragende salg for de kinesiske bilmærker, der viser tænder i årets første kvartal.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.