Langtidstest: Xpeng G9 har fuldstændig styr på campingvognen
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Der var en i min barndomsby, en der havde en Rover SD1. Hver dag jeg gik forbi, håbede jeg, at ejeren ville starte den. Så kunne jeg stå ved hækken og nyde den distinkte rumlen fra de otte cylindre. Det skete desværre sjældent. Men få gange var jeg heldig – selv dengang var en V8 et sjældent syn.
Det var i de år at Rover havde fat i den engelske tv-industri og næsten hver eneste tv-serie med respekt for sig selv havde en Rover SD1. Som regel som politibil.
SD1 er den sidste ægte Rover bygget på fabrikken i Solihull – ja, samme sted som Land Rover produceres. Rover flyttede i øvrigt produktionen af SD1 til Cowley i 1981.
>>Se Rover SD1 til salg på Bilbasen her<<
På den måde er en SD1 noget særligt i Britisk bilhistorie. Det var ikke noget jeg bekymrede mig om i mine barneår – jeg vidste bare at en V8 lød fantastisk. Så det rykker lidt i bankbogen, når jeg ser en SD1 til salg på Bilbasen. Især til en fair pris, hvis den er i nogenlunde stand.
Jeg har ikke set bilen, så jeg kan ikke vurdere det, men umiddelbart er tilsvarende biler i Tyskland noget dyrere. Bilen her er godt nok ikke en af specialmodellerne, hvor den mest kendte er en Vanden Plas – den kom på markedet i 1980.
I 1982 fik modellen et større facelift – det var her den blandt andet fik kromlister om forlygterne
Rover SD1 blev erstattet af Rover 800, der som mange kan huske delte en del teknik med Honda Legend.
Sådan en ville jeg også gerne have, men det er en helt anden historie.
Godt nyt fra Land Rover: Den nye Discovery er lige på trapperne
Verdens dyreste pedalbil: Land Rover Defender i børneversion
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Målet med denne Ugens fund var simpel: At bygge verdens hurtigste firedørs sedan. Det lykkedes, og nu kan den blive din!
Seat Leon kører stadig parløb med Cupra Leon, men faceliftet af Cupra-modellen gør det trods alt muligt at se forskel. Leon er nu også opdateret med nye motorer og nyt infotainment, men uden designændringer.
En langsom start er forvandlet til et bragende salg for de kinesiske bilmærker, der viser tænder i årets første kvartal.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.