Langtidstest: Xpeng G9 har fuldstændig styr på campingvognen
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Alle vittigheder om Skoda er for længst forstummet. Det tjekkiske mærke ligger helt i top, når det gælder tilfredshed med mærket på Bilbasen – brugervurderingen er på 4,8 ud af 5. Desuden er Skoda Octavia blandt de biler der taber klart mindst i værdi. Køreegenskaberne er gode – Octavia sætter ikke et hjul forkert om end den ikke er helt så involverende som Ford Cmax.
Med adgang til moderselskabets (VW) teknikbank er der masser af varianter at vælge mellem og en Octavia kan fås med virkelig meget standard-udstyr, men kan også være skrabet, så se dig for, hvis du søger bestemt udstyr.
Du har også en stemme i Årets Brugtbil – marker din favorit i bunden af artiklen og klik stem
Skoda har altid haft masser af bagageplads, mens bagsædepladsen har været udfordret. I varianten fra 2006 og frem er pladsen dog fin. Finalisten er den faceliftede variant fra 2009 og frem – den kendes på lidt rundere forlygter end forgængeren.
Meget rummelig – især bagagerummet
Stort udvalg af motorer og gearkasser
Meget lavt værditab
Højt olieforbrug på 1,8 og 2,0 TSI
Dyre reparationer på DSG-gearkasser er ikke helt sjældne
Benzinmotorerne kan have problemer med knaskæden – lyt efter støj ved koldstart
Totaløkonomi: TCO (Total Cost of ownership) (3 års ejerskab/60.000 km) for: Skoda Octavia 1,6 TDi 105 Ambiente Combi 5d, årgang 2010, 81.000 km, salgspris: 164.900 kr. TCO: 1,65 kr/km.
Vurdering fra Bilbasens brugere: 4,8 ud af fem. 96 pct. vil købe mærket igen
Reservedelsindeks: 98 for 1,6 diesel
Serviceprisindeks: 101 for 1,6 diesel
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Målet med denne Ugens fund var simpel: At bygge verdens hurtigste firedørs sedan. Det lykkedes, og nu kan den blive din!
Seat Leon kører stadig parløb med Cupra Leon, men faceliftet af Cupra-modellen gør det trods alt muligt at se forskel. Leon er nu også opdateret med nye motorer og nyt infotainment, men uden designændringer.
En langsom start er forvandlet til et bragende salg for de kinesiske bilmærker, der viser tænder i årets første kvartal.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.