august 28, 2023

VW ID.7 lanceres i november fra 479.995 kr.

Når VW ID.7 kommer ud i november, er alle udgaver med batteri på 77 kWh, rækkevidde på 618 km og elmotor med 286 hk. Flere kræfter, mere rækkevidde følger i sommeren 2024.

TEKST Morten B. Bek FOTO PR

Volkswagen Passat går snart ind i en ny generation, og det er formentlig sidste gang, de præsenterer en ny Passat. Men VW kommer ikke til at mangle en stor mellemklassebil, for allerede nu, sideløbende med Passat, kommer det fremtidssikrede indslag i klassen fra tyskerne: ID.7.

ID.7 er elektrisk, og den store model kommer på det danske marked i november som hatchback, delvist kamufleret som sedan, og i løbet af sommeren 2024 kommer den vigtige stationcar til.

ID.7 er ny topmodel hos VW, og det kan ses på priserne, som vi lige har fået ind ad døren. ID.7 er betragteligt dyrere end ID.4 og ID.5, og med en startpris på 479.995 kr. er den på niveau med ID. Buzz. I forhold til andre elbiler i samme størrelse – BMW i5, Mercedes EQE og BYD Han – er startprisen anderledes favorabel.

Det store batteri kommer først i sommeren 2024

To af de store omdrejningspunkter, da Bilbasen tidligere i foråret kørte et kamufleret udgave af den store ID.7, var batteriet og elmotoren. Helt naturligt. Det her er jo en elbil. Men ID.7 er mere end det, for batteriet er nyt og elmotoren ny, og begge dele vil snart kunne findes i bl.a. ID.4.

Elmotoren ved bagakslen yder 286 hk og er dermed et kraftværk i forhold til de 204 hk i eksisterende elbiler med baghjulstræk fra VW-gruppen. Den motor har alle udgaver af ID.7, til en GTX-variant introduceres med to elmotorer, firehjulstræk og i omegnen af 335 hk i sommeren 2024.

Det nye batteri med en kapacitet på 86 kWh bliver også først introduceret i sommeren 2024, og det er her, ID.7 vil få en rækkevidde på op til 700 kilometer. Indtil da har alle ID.7-udgaverne standardbatteriet på 77 kWh, som giver en meget fornuftig rækkevidde op til 618 kilometer.

75-års jubilæumsmodeller har det udstyr, man vil have

Selv om ID.7 til at starte med kun kommer med en batteristørrelse og en motorydelse, skal man stadig tage stilling til noget: udstyrsniveauet. Alle ID.7’erne hedder Pro som henvisning til batteristørrelsen på 77 kWh, mens den kommende Pro S-model vil have batteriet på 86 kWh.

ID.7 Pro er basismodellen til 479.995 kr. Standardudstyret er tilfredsstillende, men med enkelte huller, som gør det oplagt at springe basismodellen over. De øvrige udstyrsvarianter er dog meget dyrere, så kan man undvære el-betjent bagklap og adaptive matrix-LED-forlygter, kan man holde sig til basisbilen.

Den kommer som standard med 19″ alufælge, stort head-up-display i forruden, infotainment med 15″ touchscreen, navigation, aut. klimaanlæg med tre zoner, varme i rattet og forsæderne, nøglefri betjening, adaptiv fartpilot, stemningsbelysning med valg mellem 10 farver, aktivt blind vinkel-system og bakkamera.

ID.7 kommer i to udgaver med mere udstyr, som fejrer 75 år for den første VW i Danmark: ID.7 Pro 75 Years Edition og ID.7 Pro 75 Years Edition Max. 75 Years Edition står til 549.995 kr. og 75 Years Edition Max til 599.995 kr.

For merprisen på 70.000 kr. i forhold til ID.7 Pro kommer 75 Years Edition med LED-stribe mellem forlygterne, 360 graders kamera, el-betjent bagklap, matrix-LED-forlygter, flere førerassistancesystemer, ekstra tonede ruder bagtil og el-justerbare forsæder med massage.

For 50.000 kr. mere, 120.000 kr. mere end basismodellen, kommer ID.7 Pro 75 Years Edition Max med panoramaglastag med smart glas-lysdæmpning, adaptiv undervogn, ekstra lyddæmpende ruder, styretøj med progressiv udveksling, forsæder med ventilation, varme i bagsæderne og Harman Kardon-lydanlæg.

9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring. Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Leveret af Samlino logo
Del artikel:

Brugte biler fra VW til salg på Bilbasen

Andre fandt dette interessant

Redaktionen anbefaler

Mød redaktionen

Morten Bek

Som uddannet journalist og med biler som en af de helt store interesser er Morten opvokset på flere af de helt store bilmedier — Bilmagasinet, Berlingske og Auto Bild.

Morten har også tidligere investeret sin tid i sit eget projekt, Biler.nu.

Morten elsker “almindelige” biler. Han vil meget gerne sidde bag rattet af en ny AMG, men han brænder lige så meget for at teste den seneste nye Seat Leon eller Peugeot 208.

Hos Bilbasen bruger han sin viden, analyseevner og sunde fornuft som nyhedsskribent, videojournalist og biltester.
Bilbasen logo
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.

Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.
© 2023 Bilbasen Blog Schibsted Denmark ApS