Test: Nissan X-Trail gør sig bedst som hybrid
Basisudgaven af X-Trail fås med 163 hk til 399.900 kr., men den overskygges af hybridudgaverne – og af den mere vellykkede Qashqai.
Tekst: Simon Hallenslev
Fotos: PR
Som led i den grønne omstilling, står bilmærkerne i kø for at påtage sig en nye og moderne identiteter. Det gøres selvfølgelig først og fremmest med elektriske modeller, men dernæst med brug af marketing, der passer til ambitionerne.
I løbet af bare et par år har mærker som Nissan, Renault, BMW, Volvo, VW, Skoda og Dacia alle taget nye logoer i brug – nogle mere markante end andre.
Franske Peugeot tog sidste år en ny, stor løve i brug for at forfølge en ny designlinje samt for at introducere en moderne tidsalder for mærket. Det er meget samme strategi, som søstermærket Citroën nu også gør brug af.
Ligesom det er fortællingen med alle de andre logo-skifte, er der hos Citroën tale om en ny såkaldt brand identitet. Med det nye logo vil Citroën signalere det spændende skifte til den moderne æra, der venter mærket i fremtiden.
Alligevel har man hos Citroën valgt at søge kraftig inspiration i fortiden – nærmere bestemt Citroëns spæde begyndelse. Det nye logo, der skal signalere fremtiden, er nemlig en genfortolkning af det originale Citroën-logo fra 1919.
LÆS OGSÅ | Test: Ekstraordinær komfort og køreglæde i Citroën C5 X
Det nye logo adskiller sig en hel del for de to halvbløde-logoer, der har prydet snuderne på de franske biler i løbet af 00’erne. Verden får første gang det gamle, nye logo at se på en konceptbil i slutningen af september, og vil blive gradvist indfaset fra midten af 2023.
Ligesom det var fortællingen med Peugeot sidste år, skal det nye logo agere fanebærer for et nyt designsprog for Citroën. Et designsprog, hvori logoet får en mere prominent placering og bliver lettere genkendeligt, ifølge Citroën selv.
Det var en lang perlerække af logoer, der blev remset op i begyndelsen af artiklen. Skulle du have glemt, hvordan disse nye logoer ser ud, får du herunder alle de nye, friske logoer at se.
Hvilket er det fedeste?
Basisudgaven af X-Trail fås med 163 hk til 399.900 kr., men den overskygges af hybridudgaverne – og af den mere vellykkede Qashqai.
Når kørepengene skal tælles op, er det altså lidt sjovere at have tilbragt tid bag rattet af en af disse tre end i en kassevogn fra Iveco.
Godt og vel halvvejs gennem vores langtidstest, har vi fundet fem finurlige funktioner, der kan gøre hverdagen lidt sødere.
Hvad er større end Renault Captur, men mindre end Renault Austral? – Den nye Renault Symbioz, der er en fornuftig hybridbil med god plads og 145 hk. En konkurrent til Nissan Qashqai.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.