Nissan Ariya til kun 2.765 kr. på privatleasing
Nissan skruer op for charmen og tilbyder 36 måneders privatleasing med elbilen Ariya til kun 2.765 kr. om måneden. Det giver sammenlagt under 115.000 kr., hvis man kan nøjes med 10.000 km årligt.
TEKST Morten Bek FOTO PR
Vi behøver ikke engang spå eller kigge i krystalkuglen for at se, at Skoda har mange nyheder på vej i de kommende år. Tjekkerne har nemlig offentliggjort en køreplan for de kommende år med en række helt nye og opdaterede modeller.
LÆS OGSÅ | Stortest: Teknologisk topmøde i tre mellemstore SUV’er
Der er, selvfølgelig, fokus på 100 procent elektriske biler, som Skoda introducerer en stribe af frem til 2026, men der er også helt nye biler med forbrændingsmotorer og facelift af eksisterende modeller.
Skoda har meget at nå alene i 2023, hvor to modeller får et facelift og to modeller kommer i nye udgaver.
2023 står i forbrændingsmotorernes tegn hos Skoda. Inden 2024 ser vi faceliftede versioner af både den lille crossover Kamiq og hatchbacken Scala.
Det giver god mening, da bilerne blandt andet deler interiør, hvorfor opdateringen lige så godt kan bredes ud på samme tid. Der kommer ingen nye motorer i Kamiq og Scala, så det er design og udstyr, der fornys.
LÆS OGSÅ | Duel: Kia EV6 og Skoda Enyaq er ikke folkefavoritter for sjov
De to Skoda-modeller, som kommer i nye udgaver er de største biler hos mærket: Kodiaq og Superb. Superb vil igen komme som både hatchback og stationcar (Combi), og den nye Kodiaq vil også komme som plug-in hybrid. En vigtig variant som har manglet i Kodiaq-porteføljen.
Skoda introducerer egentlig tre nye biler i år. Ikke kun Superb og Kodiaq, men også den nye VW Passat Variant. Skoda har hjulpet med udviklingen, og det er Skoda, som fremover producerer Passat Variant – VW har selv brug for produktionskapacitet til flere elbiler.
I 2024 blander Skoda kortene. Næste år kommer til at rumme en opdatering til Octavia og Octavia Combi, men for mange Skoda-kunder vil en ny elbil i 2024 fra Skoda være vigtigere.
Den første nye elbil fra Skoda efter Enyaq og Enyaq Coupé bliver en kompakt SUV, som allerede er navngivet: Elroq. Kompakt kan betyde mange ting, men da Skoda typisk strækker sine modeller lidt længere end de fleste bilmærker, vil kompakt sandsynligvis betyde samme størrelse som Karoq, der måler cirka 438 cm i længden – dog med mere strømlinet, måske lavere karrosseri.
LÆS OGSÅ | Test: Du bliver glad, hvis du giver 10.000 kr. mere for din nye Skoda Fabia
Med Elroq når Skoda at komme på markedet med en kompakt elektrisk SUV før Cupra og Volkswagen. Det virker rimeligt, når de to mærker begge har en kompakt elektrisk hatchback, som Skoda ikke har.
I 2025 er den store elektriske nyhed fra Skoda en lille nyhed. Altså, en lille bil, som kan få stor betydning. Indtil videre går bilen under arbejdstitlen “Small”, altså lille, men billedet af den “støbte” model (bilen i gylden farve) viser allerede en lille crossover, så med tiden skal “Small” sikkert afløse både Fabia og Kamiq. Den lille Skoda bliver tæt forbundet med den kommende VW ID.2 og får dermed forhjulstræk.
LÆS OGSÅ | Vision 7S viser det nye Skoda
I 2025 fylder den elektriske Enyaq 5 år, og det vil være på høje tid med et facelift. Det bliver, ifølge køreplanen, en designopfriskning, men man kan roligt regne med også en teknisk opgradering. Enyaq skal blandt andet have den nye elmotor med 286 hk fra den nye VW ID.7. Faceliftet gælder også Enyaq Coupé, som blev introduceret i 2022.
Det sidste år Skoda har med i køreplanen, er 2026. Det er et år, som Skoda-glade danskere kan glæde sig til, hvis de elsker store pladsforhold. 2026 kommer til at byde på ikke bare en elektrisk stationcar, men også en mellemstor til stor crossover med plads til syv personer – som vil har ligheder med konceptbilen Vision 7S, som Skoda præsenterede sidste år i august.
Elbiler fra Skoda til salg på Bilbasen
Se flere elbiler fra Skoda til salg på Bilbasen
Nissan skruer op for charmen og tilbyder 36 måneders privatleasing med elbilen Ariya til kun 2.765 kr. om måneden. Det giver sammenlagt under 115.000 kr., hvis man kan nøjes med 10.000 km årligt.
Første kvartal af 2025 er gået, og i de tre måneder har VW ID.4 været den mest indregistrerede nye bil i Danmark. Tesla Model Y er stadig med i toppen, men det er VW ID. Buzz overraskende nok også.
Trump, told og tariffer. Tre ord, der efterhånden går hånd i hånd. Nu kan ordet ‘statsstøtte’ knyttes til trekløveret, da Trump vil booste salget af Tesla-modeller i Europa.
Vi holder længere fast i vores biler, og det får gennemsnitsalderen på biler i Danmark til at stige. Det er mere end 30 år siden, bilerne har været så gamle.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2025 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.