XPeng G6 underbyder Tesla og starter fra 339.900 kr.
Der er ikke længere nogen tvivl: XPeng G6 bliver en storkonkurrent til Tesla Model Y med skarpe priser og en lang liste af standardudstyr.
De kommende dage her på bloggen står i nye bilers tegn. Det er nemlig netop nu, at de danske motorjournalister, er ved at finde de finalister, der skal dyste om titlen som Årets Bil 2016. Fra BilBasen Blog deltager Frederik T. Frey og Ebbe Sommerlund.Her er deres tanker efter dag et:
Ebbe: Har du nogen favoritter efter den første dag?
Frederik: Jeg må sige at Opel Astra gør det rigtig godt. Den er en god samlet pakke til gode priser, og så er interiøret virkelig shinet op.
Ebbe: Enig. Det er en meget helstøbt bil. Og gearskiftet er heller ikke knoklet længere.
Frederik: Ja, mekanisk har den fået en overhaling. Den tre cylindrede motor er rigtig god
Ebbe: Den er meget momentstærk. Hvad har givet dig smil på læben? Altså ud over showbilerne Porsche 911 Carrera 4GTS, Mazda MX-5, Ford Mustang, Range Rover Sport SVR og Toyota GT86 TRD?
Frederik: Mazda 2 og CX-3 er rigtig gode – også på banen. Det er Fiat 500X faktisk også. Jaguarerne er jeg ret vild med, både på landevej og bane. Og så må jeg sige at den Range Rover Sport med kompressor og 550 hk er vanvittig
Ebbe: Den er så brutal. Den fik faktisk forbud mod at køre på banen med sportsudstødningen aktiveret. Af bilerne i konkurrencen er jeg også vild med Jaguar selv om kabineplasten skuffer mig lidt
Frederik: Det tænkte jeg ikke så meget over.
Ebbe: Er der noget, der har skuffet dig?
Frederik: Jeg må nok sige, at jeg havde forventet mere af Audi A4 dynamisk set. Den er stadig lækker, men dynamisk er der ikke så meget at komme efter.
Ebbe: Jeg har det på samme måde. Jeg kørte hertil i en Audi A3 og den er noget mere spændende at køre. Desuden havde jeg forventet mere af interiøret. Der er for meget sølv, når den har sports-pakken. Hvornår er sølv i øvrigt blevet sportsligt. Det skal ikke forstås sådan, at den ikke er lækker jeg havde bare forventet mere. Især når den står ved siden af Skoda Superb, der giver mere på næsten alle punkter.
Hvad siger du så til Volvo XC90 mod Audi Q7
Frederik: Det er ikke biler der normalt tiltaler mig, men jeg kan godt lide XC90, den har fundet sin egen plads i det segment.
Ebbe: Den er i virkeligheden meget af det, jeg ikke kan lide ved en bil. Den er ikke sportslig overhovedet, den er tung, den er høj, og styreøjet er totalt dødt, men jeg kan alligevel godt lide den. Der er kælet for detaljerne – bare det at lydene er venlige gør en kæmpe forskel.
Frederik: Helt enig
Feltet er stort i år:
Mikro
Opel Karl
Suzuki Celerio
Mini
Honda Jazz
Hyundai i20
Mazda 2
Skoda Fabia
Lille mellemklasse
Mini Clubman
Opel Astra
Stor mellemklasse
Audi A4
Jaguar XE
Skoda Superb
Subaru Levorg
Luksus
Jaguar XF
Kompakt SUV
BMW X1
Fiat 500X
Honda HR-V
Hyundai Tucson
Jeep Renegade
Mazda CX-3
Renault Kadjar
Subaru Outback
Suzuki Vitara
Stor SUV
Audi Q7
Kia Sorento
Land Rover Discovery Sport
Mercedes-Benz GLC
Volvo XC90
MPV
Ford S-Max
Renault Espace
VW Touran
Alternative drivmidler
Toyota Mirai
Der er ikke længere nogen tvivl: XPeng G6 bliver en storkonkurrent til Tesla Model Y med skarpe priser og en lang liste af standardudstyr.
Den er veldesignet, kører eftersigende formidabelt og så lyder V8-motoren bare himmelsk. Nu kan den blive din.
Chery er den største eksportør af biler fra Kina, og i efteråret forventer man at introducere elbilen Omoda 5 EV i Danmark. Planerne er dog langt fra på plads.
Der er et helt nyt fjæs til Formentor og Leon. Cupra giver modellerne en smag af fremtidens designsprog, smider mere modernitet i kabinerne og opdaterer motorerne.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.