Test: Nissan X-Trail gør sig bedst som hybrid
Basisudgaven af X-Trail fås med 163 hk til 399.900 kr., men den overskygges af hybridudgaverne – og af den mere vellykkede Qashqai.
Af: Anders Berner / d. 15. juni 2018
Det er blevet relativt billigt at ligne én, der har mange penge. Både hos Mercedes, Audi og BMW sælger man tusindvis af de klassiske firmabiler med fornem plads til familien.
LÆS OGSÅ: Video: Lyder Mercedes-Benz E63 AMG bedre end Audi RS6?
Til testen har vi valgt Mercedes C200, Audi A4 2,0 TFSI og BMW 320i. De koster nogenlunde det samme, og alle bilerne har en 2-liters benzinmotor på omkring 190 hestekræfter.
Her kan du se vores test af de tre biler.
Basisudgaven af X-Trail fås med 163 hk til 399.900 kr., men den overskygges af hybridudgaverne – og af den mere vellykkede Qashqai.
Når kørepengene skal tælles op, er det altså lidt sjovere at have tilbragt tid bag rattet af en af disse tre end i en kassevogn fra Iveco.
Godt og vel halvvejs gennem vores langtidstest, har vi fundet fem finurlige funktioner, der kan gøre hverdagen lidt sødere.
Hvad er større end Renault Captur, men mindre end Renault Austral? – Den nye Renault Symbioz, der er en fornuftig hybridbil med god plads og 145 hk. En konkurrent til Nissan Qashqai.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.