Peugeot E-3008 er den første bil på Stellantis’ længe ventede STLA-platform, der skal forme konglomeratets elektriske fremtid – og prisen er sat skarpere end forventet.
På Bilbasen er vi ikke for fine til at indrømme, når vi tager fejl. Da vi kørte første tur i den nye Peugeot E-3008 for blot et par uger siden, anslog vi, at startprisen ville ligge i omegnen af 350.000 kr. Heldigvis for franskmanden er den danske startpris sat noget lavere.
Peugeot E-3008, der er klar til det danske marked allerede i juni, starter nemlig i 329.990 kr. Det placerer den prismæssigt tættere på storkonkurrenten Renault Scenic E-Tech, der har et mindre batteri i indgangsvarianten med en startpris på 309.990 kr.
Peugeot E-3008 fås i to udstyrsniveauer: Allure til 329.990 kr. og den topudstyrede GT til 359.990 kr.
Indgangsvarianten Allure ligner ikke en prissnyder, der skal lokke folk i butikken med store udstyrsmangler. Man får nemlig udstyr som bakkamera og parkeringssensorer, LED-forlygter, 19-tommer alufælge, PEUGEOT i-Cockpit® med to 10″ skærme. Allure-modellerne får desuden enkeltfarvet lak udvendigt og kunstdellæder indvendigt.
Rykker man op i klassen til GT, får man selvsagt noget mere udstyr. Her fås udstyr som 20-tommer alufælge, Pixel LED-forlygter, elektrisk bagklap, opvarmede forsæder og rat, smartphone-oplader, nøglefri adgang samt én stor 21″ skærm i stedet for to seperate. I GT får man også de konfigurerbare i-Toggles i midterkonsollen med digitale ikoner til betjening af bilen. Peugeot E-3008 GT kommer i tofarvet maling med sort tag og Alcantara/kunstdellæder indtræk.
Peugeot E-3008 er bygges på Stellantis´ længe ventede STLA-platform og vil indledningsvist blive lanceret med forhjulstræk, 210 hk, 73 kWh batteri og 525 km i rækkevidde. Senere kommer en kvikkere Dual Motor med 320 hk og en rækkevidde på tilsvarende 525 km samt en Long Range-variant med 230 hk og et større 98 kWh batteri med helt op til 700 km i rækkevidde.
9 ud af 10 kan i gennemsnit spare 3.000 kr. på deres bilforsikring.Indtast din nummerplade og se din pris på 30 sekunder - gratis!
Jeg kan ikke nummerpladen
Privatleasing er en stor del af Renaults danske forretning. For at være mere konkurrencedygtig sænkes priserne på elbilerne Megane E-Tech Electric og Scenic E-Tech Electric – i hvert fald i en periode.
Den nye Ford Explorer spiller i en vigtig klasse, og vores første test viser, at Ford med hjælp fra Volkswagen har lavet en velkørende elbil med lang rækkevidde.
Den faceliftede BMW 1-serie står lige nu for et af de bedste tilbud på privatleasing. Versionen 120 med 170 hestekræfter fås på 12 måneder kontrakt til 3.495 kr. om måneden.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.
Artikler om gamle såvel som nye biler, de seneste nyheder til bilentusiaster og afsendelse af Bilbasens nyhedsbrev er det, som Simon roder med.
I sit arbejde på Bilbasen kombinerer Simon en brændende passion for biler med sin viden fra Copenhagen Business School. Når artiklerne forfattes, er det derfor ikke kun med en dybtliggende interesse for biler, men også med omtanke for ting som SEO-optimering og korrekt markedskommunikation.
Bilbasen er Danmarks største markedsplads for køb og salg af såvel nye som brugte biler, autocampere, varevogne og busser.
Bilbasen er desuden et redaktionelt univers, som gennem artikler, gallerier og videoer leverer en kombination af guides, tests og nyheder inden for bilernes verden. Så kort sagt får du her både en markedsplads og et medie, som klæder dig på til at købe, eje, lease eller sælge en bil.