Test: Opdateret Mercedes-Benz GLB med plads til både børn og betjente
Mercedes-Benz GLB er nu diskret opdateret til at tackle fremtidens pladsbehov med enten børn eller forbrydere på bagsædet. Vi kører Mercedes-Benz GLB 220 d.
Har man brugt adskillige timer på bilspillet Gran Turismo, er det nu, man skal læse med. En af legenderne, Nissan GT-R, er nemlig på trapperne i en hidtil uset kraftfuld version. Nissans tuning-division, Nismo, har nemlig fået fingrene i den nye GT-R og resultatet er skræmmende.
Allerede tidligere på året præsenterede Nissan en opdateret udgave af drengedrømmen GT-R. Udover et sporty facelift har standardversionen anno 2017 fået flere hestekræfter, et mere aerodynamisk karrosseri og titanium udstødninger. Men det er tilsyneladende ikke nok. Derfor er 2017 GT-R kommet i kyndige hænder hos Nismo.
Og traditionen tro, når der står Nismo på kølergrillen, er der ikke sparet på kræfterne. GT-R Nismo er ingen undtagelse. Det er lykkedes Nissan at presse 600 hestekræfter ud af GT-R’ens twin-turbo 3,8L V6 motor. Og var den det ikke før, er GT-R med hjælp fra Nismo i stand til at bide skeer med lynhurtige europæere som Lamborghini Huracan, Ferrari 488 og Porsche 911. Topfarten for GT-R Nismo forventes at ligge nord for 320 km/t, mens 0 – 100 km/t klares på godt og vel 3 sekunder.
BILBASEN: Tjek vores eneste eksemplar af Nissan GT-R
Udvendigt er GT-R Nismo naturligvis klædt i kulfiber, mens frontgrillen har fået vokseværk for bedre at kunne køle motoren. Og selvom Nismo er synonym med rendyrket performance, så har kabinen og interiøret fra standardversionen fået lov til at leve videre i den nye Nismo. Det betyder blandt andet lædersæder, air condition og en helt ny 8” touch screen.
Det her er eftersigende det sidste, vi ser til Nissan GT-R i sin oprindelige form. Det forlyder nemlig, at fremtidens GT-R bliver udstyret med den fremragende twin-turbo 3,0L V6 hybrid-motor, der også sidder i Nissans Le Mans racer. Lamborghini, Ferrari og Porsche; tag jer i agt.
Mercedes-Benz GLB er nu diskret opdateret til at tackle fremtidens pladsbehov med enten børn eller forbrydere på bagsædet. Vi kører Mercedes-Benz GLB 220 d.
Basisudgaven af X-Trail fås med 163 hk til 399.900 kr., men den overskygges af hybridudgaverne – og af den mere vellykkede Qashqai.
Når kørepengene skal tælles op, er det altså lidt sjovere at have tilbragt tid bag rattet af en af disse tre end i en kassevogn fra Iveco.
Godt og vel halvvejs gennem vores langtidstest, har vi fundet fem finurlige funktioner, der kan gøre hverdagen lidt sødere.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.