Første kig: Polestar 4 har ingen bagrude men en pæn pris
Polestar har brug for en succes, og Polestar 4 kan meget muligt være vejen til den.
Af: Morten Bek / d. 25. november 2021
Mere vovet, men ikke vild. Kia har afsløret den anden generation af Niro, og designet viser nye toner uden at være så opsigtsvækkende som på EV6. Niro skal få nye kunder til Kia-forhandlerne, men samtidig skal den ikke skræmme de gamle kunder væk.
Koreanerne har sammen med de første billeder afsløret, at Niro også i den nye version kommer med tre forskellige drivlinjer. Uden ladekabel kommer den som hybrid, med ladekabel kommer Niro som plug-in-hybrid og elbil.
LÆS OGSÅ | DUEL: Kia Ceed SW PHEV og Suzuki Swace er strømførende stationcars på et stramt budget
Mere end netop informationen om at Niro igen kommer med de tre typer drivlinjer, giver Kia ikke. Hvor mange kræfter, hvor store batterier, hvor lang rækkevidde? Kia holder kortene tæt til kroppen, afslører intet.
For Niro som hybrid og PHEV virker det sandsynligt, at de bevarer 1,6-liters benzinmotoren uden turbo og dermed en forholdsvis lav ydelse. Elmotoren kan få flere kræfter, men Niro hybrid og PHEV vil fortsat tale mere til fornuften end fornøjelsen.
Den nye Niro har et design, som er inspireret både af den nye Sportage og den udgående Niro. Et genkendeligt crossover-design, men også mere smart design især omkring fronten.
I kabinen, som domineres af de to sammenhængende skærme til instrumentering og infotainment, er det svært at overse inspirationen: den kommer fra den nye elbil, EV6. Rattet, panelet til klimaanlæg og flere andre detaljer kommer direkte fra EV6.
Kia sætter ind med en række nye (og brugte) materialer. I kabinen er loftsbeklædningen fremstillet af gammelt tapet, mens sæderne er fremstillet i et materiale lavet på eukalyptusblade. Dørpanelerne er lakeret med en vandbaseret lak uden bl.a. benzen.
Den nye Niro kommer til Danmark i løbet af 2022.
Polestar har brug for en succes, og Polestar 4 kan meget muligt være vejen til den.
Yaris Cross har ikke fået et egentligt facelift, men en mindre opdatering med nyt infotainmentsystem og mulighed for en stærkere hybrid med 130 hk. Basismodellen Essential er udgået, men laveste pris er alligevel holdt nede.
Vil du have det sjovt i hverdagen, men har ikke pengene til at privatlease en Mercedes-AMG? For kun 2.345 kr. om måneden kan du køre den sjove VW Polo GTI med 207 hk.
I 2021 blev denne Mclaren F1 solgt for lige over 142 millioner danske kroner. Nu er den til salg igen, men kilometertælleren er kun steget med 21 kilometer siden sidst.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.