Langtidstest: Xpeng G9 har fuldstændig styr på campingvognen
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Af: Anders Berner / d. 23. februar 2018
Den seneste tid har jeg kørt biler, der har fået pulsen temmelig meget op. Toyota GRMN og BMW M5. Så for at få pulsen lidt ned igen, ser jeg denne gang nærmere på nogle noget mere afslappede modeller…
Den gamle Nissan Leaf var på mange måder en røv-irriterende bil. Den var tarvelig at se på, og den var tarvelig at røre ved. Du havde et rat, der ikke kunne justeres ud og ind. men jeg havde sådan en i to år. Og det havde jeg, fordi den kørte fantastisk.
Og på mange måder er den nye Nissan Leaf blevet endnu bedre. Tag med på tur i videoen nederst i artiklen.
Den ser bredere ud, og det er den også. BMW i3 er dukket op i en ny udgave, som har fået 14 ekstra hestekræfter og en helt ny måde at køre på. Bilen er blevet mere retningsstabil og mindre nervøs at køre.
Men der mangler alligevel noget. Det ser vi nærmere på i videoen herunder.
Mens BMW går sine egne veje med i3, så gør Citroën det samme med C4 Cactus. Det er ikke en “drivers car”, men det er en bil, der er udtalt komfortabel.
Faktisk er Citroën C4 Cactus et eksempel på, at den franske bilproducent er ved at vende tilbage til rødderne med fokus på rendyrket komfort. På samme måde som fx Citroën CX, der havde en kabine, du absolut ikke kunne finde i en tysk bil.
INSPIRATION: Søg efter Citroën C4 Cactus til salg på Bilbasen
Se sammenligningen og bliv klogere på den nye Citroën C4 Cactus i videoen herunder.
I samme omgang ser jeg også nærmere på den koreanske folkevogn, Kia Ceed. Den allerførste Ceed fra 2007 var lidt af en revolution. Den anden Ceed var temmelig middelmådig, men nu er den nye altså ankommet. Og den ser godt ud.
INSPIRATION: Søg efter Ceed til salg på Bilbasen
Den nye Kia Ceed er ikke ligefrem ramt af en revolution. Nærmere en evolution. Der er også sket en evolution med navnet. Her har sydkoreanerne endelig fjernet den der lille apostrof i Cee’d, så den nu bare hedder Kia Ceed. Hurra for det!
Nærmer sig enden, men ikke uden en vigtig opgave: kan den trække noget? 1.500 kilo.
Målet med denne Ugens fund var simpel: At bygge verdens hurtigste firedørs sedan. Det lykkedes, og nu kan den blive din!
Seat Leon kører stadig parløb med Cupra Leon, men faceliftet af Cupra-modellen gør det trods alt muligt at se forskel. Leon er nu også opdateret med nye motorer og nyt infotainment, men uden designændringer.
En langsom start er forvandlet til et bragende salg for de kinesiske bilmærker, der viser tænder i årets første kvartal.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.