Langtidstest: 5 finurlige funktioner i XPeng G9
Godt og vel halvvejs gennem vores langtidstest, har vi fundet fem finurlige funktioner, der kan gøre hverdagen lidt sødere.
TEKST Morten Bek FOTO PR
Volkswagen får tit skudt i skoene, at mærket ikke er folkeligt. At der ikke er meget Folkevogn over priserne hos Volkswagen. Men det seneste tilbud fra Volkswagen er i den grad folkeligt.
Den danske importør sender den populære T-Roc ud på 12 måneders privatleasing til priser, som må give hovedbrud hos konkurrenterne.
LÆS OGSÅ | Duel: VW T-Roc vs. Skoda Karoq – folkelige og faceliftede fætre
Privatleasingtilbuddene gælder T-Roc med den seneste opdaterede 1,5-liters turbobenzinmotor. 1,5’eren yder, som tidligere, 150 hk og er udstyret med automatisk DSG-gearkasse, men den nye Evo2-udgave af motoren er mere økonomisk og udleder mindre CO2.
Den kraftfulde 1,5-liters motor med 150 hk er et godt udgangspunkt for 12 måneders privatleasing. Der følger 15.000 kilometer med i leasingperioden, og priserne gør, at mange sikkert ville foretrække 3 års leasing og ikke kun 1 års.
Sådan er privatleasing i dag. Forhandlerne får flere biler gennem fødekæden ved 12 måneders leasing, og det giver mulighed for tilbud, som typisk er bedre end dem, man finder med 36 måneders binding.
LÆS OGSÅ | VW ID.7 klar til livet som elektrisk topmodel
Volkswagen tager 5.000 kr. i udbetaling/engangsydelse for T-Roc 1,5 TSI DSG, og den månedlige ydelse afhænger så af, om man foretrækker Style-udstyret eller det mere stylede R-Line-udstyr.
Style-versionen ligger på en månedlig ydelse på 3.199 kr. om måneden, og efter 12 måneders privatleasing har man i alt betalt 43.988 kr. (inkluderer tilbageleveringsgebyr på 600 kr.).
Det er attraktivt, og det er meget billigere end for eksempelvis en sammenlignelig Nissan Qashqai på 12 måneders privatleasing.
Til 3.199 kr. om måneden kommer T-Roc 1,5 TSI Style med rigtig meget udstyr. 17″ alufælge, LED-lygter, digital instrumentering, adaptiv fartpilot, blind vinkel-system, Travel Assist, bakkamera, el-betjent bagklap, nøglefri betjening, aut. klimaanlæg med to zoner, infotainment med trådløs opkobling til Apple CarPlay/Android Auto, varme i forsæderne og regnsensor. T-Roc har med den udstyrspakke en udsalgspris på cirka 397.000 kr.
LÆS OGSÅ | VW laver Golf om til elektrisk ID. Golf
Den anden mulighed, T-Roc 1,5 TSI R-Line, har en udsalgspris på cirka 426.000 kr., og den koster 200 kr. mere end Style-udgaven i månedlig ydelse. Med en månedlig ydelse på 3.399 kr. bliver det efter 12 måneder til i alt 46.388 kr.
Som R-Line har T-Roc alt det, vi har nævnt ovenfor, som Style-udgaven kommer med. Den har større alufælge – 18″ – og en masse stylingelementer ude og inde. Den har bl.a. et sportslæderrat, sportssæder, andre indlæg i grillen og R-Line-kofangere.
Brugte biler fra Volkswagen til salg på Bilbasen
Se flere brugte biler fra Volkswagen på Bilbasen
Godt og vel halvvejs gennem vores langtidstest, har vi fundet fem finurlige funktioner, der kan gøre hverdagen lidt sødere.
Hvad er større end Renault Captur, men mindre end Renault Austral? – Den nye Renault Symbioz, der er en fornuftig hybridbil med god plads og 145 hk. En konkurrent til Nissan Qashqai.
Der er ikke længere nogen tvivl: XPeng G6 bliver en storkonkurrent til Tesla Model Y med skarpe priser og en lang liste af standardudstyr.
Den er veldesignet, kører eftersigende formidabelt og så lyder V8-motoren bare himmelsk. Nu kan den blive din.
Den nye udgave af Lexus’ luksus-SUV har fedt design, tonsvis af udstyr og en attraktiv pris. Men affjedringen og drivlinjen i plug-in hybriden hænger ikke sammen.
Elbiler er kommet for at blive! Det vælter ind med nye modeller på markedet i Danmark, og vi har lavet en liste med alle elbiler i Danmark i 2024 – inklusive priser og rækkevidde på de forskellige modeller.