Gumball 3000 2015 er for længst overstået, men det vilde event lever naturligvis videre online. Du kan se noget af det bedst producerede web-tv om eventet på Betsafes hjemmeside. Her følger vi drengene fra Monte Carlo, Esben Bjerre og Peter Falktoft, der måske har scoret et af de fedeste jobs i verden: At få […]
Citroën har for nyligt valgt at skille DS fra hovedmærket Citroën. DS har været en succes for det franske mærke, og skal i fremtiden køre sideløbende med Citroëns mere hverdagsagtige biler, og skal tilbyde mere livsstil. Indtil videre findes der tre DS–modeller af de nyere generationer, hvis man ikke medregner de gamle klassiske DS’ere. Vi […]
Det er en fastgroet myte, at danskere bilkøbere altid vælger de kedeligste farver. Enten fordi vi er bange for værditabet eller fordi vi bare er de kedeligste bilkøbere i Nordeuropa. Svenskerne har for eksempel ikke noget problem med at køre i en rød Volvo V70. Dem er der masser af i Sverige. Men hvor ofte […]
Volkswagen up! er godt nok stadig på toppen, men ser man på salget af nye biler fra januar til august 2015, så er mikrobilerne langt fra så dominerende som sidste år. Allerede på andenpladsen finder vi Peugeot 208, der er tanden større end nummer tre – Peugeot 108. Ser man på top ti er der […]
Bugatti Veyron står som noget af det voldsomste, der nogensinde er bygget på fire hjul: 16 cylindre, fire turboladere, 10 kølere og en tophastighed på 407 km/t. Veyron var den ypperste manifestation på ambitionerne i Volkswagen AG, som købte Bugatti i 1998. Da Veyron blev lanceret i 2004 var den verdens hurtigste gadebil – en […]
Nissan Figaro er nok en af de mest nuttede biler i verdenshistorien. Dens linjer leder tankerne hen på biler fra 1950’erne, men den er fra en helt anden tid. Faktisk er bilen introduceret i 1989 på Tokyo Auto Show i 1989, og interessen var så stor at Nissan udvidede de oprindelige planer om at bygge […]