Test: Superlynet fra AMG
Mercedes-AMG, V8-motorens bannerfører, vover sin første elbil. Den store EQS 53 4Matic+ har 761 hk – og den kører som en drøm.
Mercedes-AMG, V8-motorens bannerfører, vover sin første elbil. Den store EQS 53 4Matic+ har 761 hk – og den kører som en drøm.
Mercedes-AMG, V8-motorens bannerfører, vover sin første elbil. Den store EQS 53 4Matic+ har 761 hk – og den kører som en drøm.
Hvis du vil køre en meget økonomisk bil, der ikke skal lades op med kabel, kommer du langt med de to hybrider Honda HR-V E:HEV og Renault Arkana E-Tech. Men hvilken er så bedst?
Mere strøm. Mere praktik. Mere komfort. De kompakte crossovers kæmper en snæver kamp om danskernes gunst. Kan en spritny Kia Niro PHEV vippe en fransk favorit som Renault Captur E-Tech af pinden?
En ny stor Citroën? Det kan ende med en fiasko, men den nye C5 X Plug-in Hybrid er klassisk Citroën: En vidunderlig langtursbil og et charmerende bekendtskab.
Den er dyrere end konkurrenterne men følelsen af 1. klasse er også langt mere nærværende i Jaguar F-Pace.
Det går stærkt i elbilverdenen. Så stærkt, at en klassekonge med et år på bagen risikerer at blive løbet over ende af nye, spændende spillere. Er det tilfældet, når Kia EV6 møder Renault Megane E-Tech Electric?
Et ekstra skud kræfter er sjældent noget, man bliver ked af at få. I Hyundai Ioniq 5 med firehjulstræk er kræfterne langt større end i udgaverne med baghjulstræk.
Med sine knap fem meter i længde og to meter i bredde fylder Volvo XC90 i gadebilledet. Størrelsen i sig selv giver XC90 karakter. Men den har samtidig noget kørende for sig, som ganske få konkurrenter kan pryde sig med.
Suzuki er gode til at lave prisbillige biler til familien Danmark, og ingen kan tage fra Suzuki Vitara S-Hybrid, at den er billig – men er den også for billig?
Et pift til Opel Grandland skal holde modellen nutidig i et hårdt felt at konkurrenter. Men er det nok?
Det er en skam at glemme, at nogle af de bedste biler er stationcars med dieselmotor og automatgear. En af de bedste overhovedet? – Skoda Octavia Combi med 150 hk.
Kia har lavet en elbil med 585 hk. EV6 GT er, selvfølgelig, skræmmende hurtig, men den er meget mere end det.
Der er nye batterier til Volvo V60 T6 Recharge – og de gør underværker! Vi tester den strømførte, svenske stationcar lige her.
Første medlem af ID-familien var ID.3. Så kom ID.4. Nu kommer ID.5, som arver både det gode og det dårlige fra modellerne med de lavere numre.
Mercedes EQE gør storebror EQS kunsten efter. Derfor er den komfortabel, velbygget, luksuriøs og … grim? Vi tester Mercedes EQE.
Er det rigtigt, at man kan få en elektrisk Volvo til under 275.000 kr.? Ja! Vi tester den usædvanligt prisbillige EX30. Har den mere at byde på end den lave pris?
Der er en stærk nyhed i Skoda Enyaq. Den har fået en ny elmotor med 286 hk som afløser for motoren med 204 hk. Vi ruller første tur i den forstærkede elektriske crossover.
Der er grænser for, hvad en bil til 340.000 kr. kan give, men Tesla sprænger rammerne med den faceliftede Model 3 RWD. Se i videoen, hvorfor det er tilfældet.
Den amerikanske drift-legende gik tragisk bort i starten af 2023. Vi ser nærmere på hans flotte karriere og fokuserer på nogle af de mange vilde biler, han har haft.
Hjemmets bil nummer to er ofte en lille og økonomisk bandit – men hvor meget mere økonomisk er den, hvis den er elektrisk?
Vi har kørt den nye Volkswagen ID.7 på danske veje og har fundet de vigtigste ting, du skal vide om den store elbil. ID.7 er rummelig, men hvordan er rækkevidden og køreegenskaberne?
Der var langt mellem hurtig- og lynopladerne for to år siden, men udviklingen går rasende hurtigt. Desværre virker det stadig en smule uoverskueligt.
Elbiler slår salgsrekorder, men samtidig falder priserne. Hvordan kan det lade sig gøre?
Elbilerne er blevet billigere og der kommer flere og flere billige elbiler til landet. Se med når vi gennemgår elbiler til under 250.000 kr.
En ny lille elektrisk Volvo til 274.000 kr. Den lille crossover EX30 kan blive et enormt hit for Volvo, men er indretningen lækker og pladsen god? Vi går tæt på den lille Volvo.
Forvirret? Det bliver de fleste elbil-ejere, når de skal finde en ladeløsning til elbilen. Bliv klogere på, hvad der bedst kan betale sig med Bilbasen Strøm.
De fleste elbiler oplader med mellem 3,6 og 11 kW, og nogle få oplader med hele 22 kW – men hvad betyder det for dig?
De store og høje elbiler bruger langt mere strøm end mindre elbiler. Se med i Bilbasen Strøm og find ud af, hvor meget det betyder for forbruget at vælge en klodset elbil.
Det er en anbefaling, at du har styr på bilforsikringen inden bilkøbet, men hvordan får du styr på forsikringen? Læs med her.
Som køber har du ansvaret for at omregistrere den bil, du har købt. Læs mere om, hvordan du gør det her.